Czy wiedziałaś, że przeprowadzono dotychczas setki badań odnośnie dobrej organizacji czasu? Jak to jest, że niektóre kobiety  mając dwójkę dzieci, pracę na cały etat, do tego studia i psa, jednocześnie znajduje czas na czytanie książek i zajęcia fitness? Podczas gdy inna mama z pracą od 9 do 17,  nie potrafi się odnaleźć w natłoku obowiązków i narzeka na ciągły brak czasu?

Czy rzeczywiście potrzebujesz więcej czasu?

Czy lepszej organizacji, aby wykorzystać czas, który już masz?

Dodatkowo badania pokazują, że osoby zapisujące dokładnie co mają zrobić osiągają lepsze wyniki i skuteczniej zarządzają własnym czasem. Pewnie słyszałaś także o tym, że zapisany cel ma kilkakrotnie większą szansę na jego realizację, niż ten pozostający w myślach. Dlatego tak ważne wydaje się zapisywanie celów i zadań do wykonania.

Główną bolączką kobiet pracujących i wychowujących dzieci jest „brak czasu”. Jestem pewna, że większość z Nas najbardziej tęskni za „czasem tylko dla siebie”. Mamy dość długą listę rzeczy do zrobienia, jeszcze zanim rano opuścimy nasze domy. W chaosie poranka próbujemy skupić myśli nad tym, co jest do zabrania teraz, co do zrobienia w pracy, i o czym powinnyśmy pamiętać wieczorem. Brzmi znajomo?

Tutaj z pomocą przychodzi prosta codzienna check-lista, która pomoże Ci zaplanować codzienne obowiązki, ustalić priorytety i lepiej zarządzać czasem. Sama od kilku lat tworzę check-listy zarówno w domu, i w pracy. Myślę, że moja dobra organizacja codzienności i zadań w biurze pozwoliła mi nie tylko być bardziej produktywną, ale także znaleźć czas na własny rozwój.

Czym jest check-lista?

Najprościej można określić check-listę jako listę zadań do wykonania w danym dniu.

Przygotowałam codzienną check-listę, z której od dawna sama korzystam. Lista zajmuje jedną stronę formatu A4 i pozwoli Ci zapisać tylko najważniejsze zadania (około 4-5 priorytetów).

Darmową listę według mojego projektu możesz pobrać klikając TUTAJ.

Lista jest podzielona na trzy bloki w ciągu dnia:

  • rzeczy do zrobienia rano
  • zadania w pracy
  • ważne sprawy popołudniu

 

Każda z Nas miewa problem, aby „ogarnąć” wszystkie obowiązki, ale większym problemem jest ich nie zapisanie. W ciągu dnia tak dużo się dzieje, że zwyczajnie zapominamy, o czym powinnyśmy jeszcze pamiętać. Dlatego gorąco Cię namawiam, abyś zaczęła każdego dnia spisywać plan zadań na dzień następny.

 

Praca z check-listą jest prosta:

  • usiądź wygodnie;
  • przemyśl co masz ważnego do zrobienia następnego dnia;
  • zapisz na check-liście;
  • następnego dnia wykreślaj kolejne zrobione zadania;
  • na dobre zakończenie proponuję małą sesję wdzięczności w polu „dziękuję za…” (zawsze jest jakiś powód do wdzięczności).

 

W teorii wygląda to dziecinnie prosto, prawda? Jednak w praktyce często nie udaje się wykonać wszystkich zadań z listy, ale to nic nie szkodzi! Dzięki zapisanym zadaniom, możesz odetchnąć z ulgą, bo wszystko masz pod kontrolą. Natomiast to, czego nie udało się dzisiaj zrobić można zaplanować na kolejny dzień.

 

A jak jest u Ciebie?

Korzystasz z listy zadań do wykonania? Wolisz zapisywać ważne sprawy na papierze, czy masz swoje inne sprawdzone sposoby na skuteczną organizację czasu?